Дев’ять причин активного розвитку манги в США

Продаж манги в США збільшується, адже читачі тепер мають вільний доступ до продукту, широкий вибір у тематиці й оригінальних серіях. Декілька років тому цей бізнес страждав від закритих кордонів й інтернет-піратства, утім тепер збільшується навіть обсяг продажу онлайн-видань. Як це стало можливим? Дев’ять причин, чому за декілька років усе змінилося.

1. Доступність перегляду аніме

У США японські мультфільми аніме переважно за сюжетами манги, є чинником зростання продажів японських коміксів (манги), адже нова серія аніме актуалізує зацікавлення друкованим продуктом. Американські фанати в онлайн-трансляції від таких ресурсів, як-от: «Crunchyroll», «Daisuki», «Funimation Channel», «Hulu» і «Netflix» — дивляться нові епізоди із субтитрами або в англійському дубляжі відразу після їх виходу в японському ефірі.

Піратство все ще непокоїть, проте щораз більше людей користується авторизованими сайтами. У лютому 2017 року провідний аніме-потоковий сайт «Crunchyroll» залучив понад мільйон передплатників, що на 36% більше порівняно з попереднім роком, і тепер він має понад 20 млн зареєстрованих користувачів.

2. Швидкий переклад

Для америкнських фанатів манги з’явилася можливіть читати нові епізоди майже одночасно з їх виходом в Японії, і для цього вже не треба використовувати піратські сайти. «Weekly Shonen Jump» пропонує платні підписки і безкоштовні розділи англійською мовою для читання через веб-сайт «Viz» і додаток «Viz». На «Crunchyroll Manga» можна отримати щомісячну підписку таких популярних серій,  як: «Attack on Titan» («Атака титанів») і «UQ Holder» («Чарівний вчитель Негіма: Хранитель вічності»),  які стають доступними одночасно з виходом японського варіанта. «Yen Press» і «Kodansha» також пропонують останні розділи для покупки в Північній Америці  через такі інтернет-сайти: «Comixology», «BookWalker», «Amazon Kindle».

3. Електронна тест-публікація

Видавці тестують нові назви спершу в цифровому форматі або випускають ексклюзивні цифрові розділи, що дає можливість перевірити на ринку серію, тематику або нового художника, перш ніж витрачатися на друк. Так працюють «Weekly Shonen Jump», «Kodansha Advanced Media» та інші.

4. Фільм-адаптація манги

Фільм-адаптація манги  одразу привертає увагу до першоджерел. Видавці планують перевидання старих випусків у вигляді делюкс- або подарункових видань. Наприклад до нової адаптація «Death Note», надзвичайно популярної манги, уперше випущеної англійською мовою 2005 року, видавець серії «Viz Media» опублікував у вересні 2017 року спеціальне друковане видання  «Death Note All-in-One Edition».

5. Романтична манга

Дорослі та підлітки в США читають сьодзьо (shojo), романтична манга для молодих дівчат, і дзьосей (josei), серйозна романтика для жінок. За словами Алвіна Лу, генерального менеджера «Kodansha Advanced Media», вражають навіть онлайн-продажі тієї манги, що не має аніме.

6. ЛГБТ манга

Жанр яой (про любов геїв) популярний серед дорослих англомовних читачів, особливо жінок, а юрі (про любов лесбійок), що тривалий час не був представлений в англомовному перекладі, спричинив вибух на американському ринку манги.

7. Повернення старого

Американські видавці раніше купували ліцензії на видання лише нових випусків манги, тепер вони починають видавати класику. Наприклад, 2016 року «Yen Press» випустило нові омнібусні видання серії 1998 року Натсукі Такая «Fruits Basket» («Фруктовий кошик»). Другий і останній том журналу «Other World Barbara», сюрреалістичної сюжетної фантазії Мото Хагіо, яка є засновницею сучасної shojo (сьодзьо) манги, був опублікований «Fantagraphics» у серпні 2017 року.

8. Читачі хочуть ранобе

Ранобе — це серіалізовані ілюстративні романи на основі манги, продажі яких в Японії можуть зібрати понад мільйон примірників (наприклад за мангою «Хай буде благословенний цей прекрасний світ!» («God’s Blessings on This Wonderful World») Натсукі Акацукі). У  США ранобе також активно розвивається, так Курт Гаслер, директор «Yen Press», стверджує, що в цій сфері вони спостерігають найбільше зростання, і в книгарнях з’являються навіть окремі стелажі й секції.

9. Kadokawa розширюється в США

Зростання кількості видань манги безпосередньо пов’язане з рішенням японського медіа-гіганта Kadokawa розширюватися. Ця компанія купила 51% акцій «Yen Press» і сформувала «стратегічний альянс» з потоковим аніме-сайтом «Crunchyroll». «Kadokawa» також управляє «BookWalker», онлайн-крамницею електронних книг, який пропонує мангу й ранобе англійською мовою читачам по всьому світу.

Довідник:

  • Сьодзьо (яп. «дівчина») — жанр аніме і манги, цільова аудиторія якого — дівчата у віці від 12 до 18 років. У центрі сюжету дівчина та  її становлення як особистості, часто присутні любовні стосунки, велика увага приділяється розвитку персонажів. Характерною рисою візуального ряду є велика умовність малюнка —гротескова-гумористична або витончено-романтична. Практично обов’язковим елементом сьодзьо є дуже красиві, благородні, хоробрі і самовіддані юнаки.
  • Дзьосей (яп. «жінка»), також редісу чи редікомі — жанр манги й аніме для молодих жінок. Віковим еквівалентом дзьосею для чоловіків є сейнен. У японській мові слово дзьосей означає «жінка», причому це слово не має сексуального забарвлення. Сюжет твору про повсякденне життя жінки в Японії. Невелика частина подій припадає на шкільні роки героїні (як правило там відбувається зав’язка сюжету, і знайомство з основними дійовими персонажами). Стиль малюнку реалістичніший ніж в сьодзьо, проте зберігає в собі деякі його характерні особливості. На відміну від сьодзьо, любовні стосунки значно менше ідеалізується.
  • Яой — жанр манги та аніме про гомосексуальні стосунки між персонажами чоловічої статі. Яой – суто японське явище, яке не має світових аналогів. Слід звернути увагу, що яой як жанр спрямований перш за все на гетеросексуальних жінок.
  • Юрі  — напрям сьодзьо-манги про лесбійські стосунки. Також використовується термін сьодзьо-аі  чи просто дівоча любов. Якщо чоловічий гомосексуалізм в його яойній версії став вельми популярною темою манги та аніме, то жіночий гомосексуалізм досі залишається малорозвинутим. На відміну від чітко зорієнтованого на жінок яою, юрі як жанр є більш універсальним. Трапляються твори орієнтовані на чоловіків і жінок. Жіноче юрі романтичніше та зосереджується перш за все на стосунках героїнь.

Розважайте малят цікавими книжками, а як надихнути підлітків, читайте у нашому матеріалі

Джерело: Deb Aoki. Nine Reasons Manga Publishers Can Smile in 2017
Опубліковано: 16 червня 2017 р.
Зреферувала Вікторія Пономаренко.

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *