Крамниці коміксів проти книгарень

 

Американські комікси й графічні романи на 2017 рік вважаються дуже популярними. Спосіб їх придбання змінюється новими споживачами, які шукають свіжі теми й нові місця продажу.

За співпраці новинного сайту поп-культури «ICv2» на щорічній конференції в Джавіц-центрі (Javits Center) стосовно початку New York Comic Con (фестивалю комікс-культури) фахівці галузі обговорили зміни ринку коміксів у США.

У програмі був представлений щорічний звіт генерального директора «ICv2» Гріпп Мілтона про розмір, тенденції і напрями розвитку коміксів і ринку графічних новинок, також  Крістен Маклін, виконавчий директор NPD BookScan з розвитку бізнесу, продемонструвала дані щодо споживчих витрат на комікси, і особливо на графічні романи книжкового формату.

Американські, переважно супергеройські, періодичні комікси з 1970-х років продаються через спеціалізовані крамниці коміксів (прямий ринок). Лідер у цій системі дистрибуції «Diamond Comics Distributors» (близько 2000 крамниць).

Мілтон Гріпп зазначив, що через зростання популярності графічних романів і швидкий зростання жіночої аудиторії ринок коміксів уподібнюється до книжкової торгівлі. «2017 рік був роком швидких змін»,— сказав він у своїй презентації. «Поки прямий ринок бореться із малими обсягами продаж, інші канали розповсюдження завойовують нових споживачів». Продаж графічних романів через мережі книгарень, незалежні книгарні й інтернет (Amazon), роздрібних торговців (Target, Scholastic), книжкові ярмарки, збільшився з $250 млн (2011) до $405 млн (2016). У крамницях коміксів (розповсюдження періодичних коміксів, а також книг) обсяг продажу графічних романів підвищився з $140 млн (2011) до $185 млн (2016). За словами Мілтона Гріппа, ринок коміксів перетворився на боротьбу між крамницями коміксів й книгарнями, між традиційним форматом і графічними романами.

Проблема ринку коміксів – консервативність його пропозицій для споживачів, адже нове покоління коміксистів шукає історії про і для жінок, про спільноту LGBTQ і щось для підлітків. Це новий клас споживачів, які не орієнтуються тільки на супергеройські комікси, на традиційний комікс-ринок, що задовольняє потреби «старої білої чоловічої клієнтури».

Нові коміксери знаходять необхідне набагато легше в книжковій торгівлі: у традиційних книговидавців з нещодавно запущеними новинками графічних романів або від нових самотійних видавництв, які пропонують повну історію, хорошу якість та легкодоступність. Це суттєво контрастує з періодичним форматом коміксів, орієнтованим на серійні «неповні» історії, які є навіть дорожчими за книги.

Неможливість крамниць коміксів повернути більшість книжок, за словами Гріппа, «обмежує експерименти», коли всі роздрібні  дистриб’ютори поп-культури можуть експериментувати з новими видами контенту графічного роману. Гріпп прогнозує, що згодом книжковий канал розповсюдження стане основним ринком збуту коміксів. Це був би перший переворот від 1980-х, коли комікс-крамниці перемогли газетні кіоски.

У своєму виступі Крістен Маклін назвала цей перехід крамниць коміксів до книгарень «зміною каналу»  і пов’язала його з  «новою демографічною ситуацією» (аудиторія стала молодшою й більш жіночою) і загальним відродженням друку за останні роки.

За її словами, нова демографічна група віком від 18 до 29 років купує комікси переважно в масмаркетах і незалежних книгарнях. «Неповноліття вибухає», – сказала вона стосовно появи таких жанрів, як дитячий гумор, дитячі графічні романи й манга, покупці якої є одними з найнеоднорідніших на ринку поп-культури. Жінки, за її словами, «купують комікси в мережевих магазинах, а чоловіки (у віці 30-54 років) віддають перевагу місцевому магазину коміксів».

Маклін наголосила на важливості вивчення споживачів коміксів. «Нам потрібен погляд на обидві сторони ринку коміксів. Чому жінки не спілкуються із крамницями коміксів? Які виникають альтернативи? Ми повинні сприяти позитивному роздрібному досвіду щоб залучити й утримати нових споживачів.

Довідник:

White paper – офіційне повідомлення в письмовому вигляді, зазвичай цей
термін застосовується в США, Великобританії, Ірландії та інших англомовних країнах.
Це може бути:

  • державне повідомлення, що пояснює політику;
  • довідковий документ для корпоративних клієнтів;
  • офіційна документація, яка містить опис рішення.

Такі документи можуть бути використані для ухвалення рішень.
Flat sales – малий обсяг продаж.
Chains – мережі крамниць.
Outlet – ринок збуту.
Tie-in work – це робота художньої літератури чи іншого продукту на основі медіа-власності, такої як фільм, відеогра, телевізійна серія, настільна гра, веб-сайт, рольова гра чи літературна власність.

Джерело: Calvin Reid. Comics Shops Fight Bookstores In the Race to Sell Graphic Novels. Publishers Weekly
Опубліковано: 13 жовтня 2017 р.
Зреферувала Вікторія Пономаренко.

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *