Основи авторського права для дизайнерів

Графічний дизайнер володіє авторськими правами навіть без формального подання форми у Відділ авторських прав. Проте, коли робота формально зареєстрована через подання форми VA (Visual Works), у разі порушень дизайнер сплачує велику суму судові.

Коли дизайнер продає свою роботу, важливо розуміти, що саме він продає. Найчастіше це не сам дизайн, а право на публікацію для певного суб’єкта. Незалежний дизайнер або ілюстратор може продати проект видання. Для публікації купують серійні права. Після того, як дизайн опублікують вперше, його повторно продадуть та опублікують з іншою публікацією. Зрозуміло, що продаж серійних прав зазвичай є поганою угодою для дизайнерів. Найгірше те, що власник прав може ліцензувати чиюсь роботу комусь іншому.

Авторське право передбачає право дизайнера створювати твори похідних творів. Тобто, цілком законно робити схожий до свого попереднього дизайну.

Сьогодні всі купують електронні права. Деякі видавці публікують роботу дизайнера в друкованій та електронній формах, наприклад, веб-версії публікації. Проте вони платять лише одноразово або за послідовні права для друкованої версії.

У сьогоднішньому глобалізованому світі крадіжка художньої роботи доступна кожному завдяки інтернету. Розуміння та захист прав дозволить дизайнерові контролювати весь процес, а не відвідувати суди.

Джерело: Neil Tornella. The Right Way To Protect Your Work: Copyright Law & Usage Rights for Designers. How design.

Опубліковано: 16 грудня 2018 р.
Зреферувала Діана Сяркі.

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *