План-проспект для фікшн-авторів

У нон-фікшн літературі, вміст план-проспекту (book proposal) містить інформацію про зміст, автора, ринок та перспективність проекту. У випадку з фікшн, зазвичай необхідно мати закінчений твір, перш ніж автор зможе привернути увагу редактора чи літагента.

План-проспект до книжки — корисний інструмент для видавничої стратегії, що дає змогу побачити маркетингові можливості, допомагає зекономити години роботи, коли хтось оцінює проект для потенційної публікації. До “анотації” слід варто додати:

Гачок. Logline — це короткий виклад великого твору, що складається з трьох основних елементів: персонажа, його мети та антагоністичної сили. Одне речення, яке зацікавить читача.

Інформація про автора. Дайте видавцеві додаткову інформацію до біо:

  • статистику соціальних мереж;
  • веб-сайт та/або посилання на блог;
  • впишіть групи і спільноти, в яких берете участь;
  • раніше видані книги, якщо такі є;
  • зв’язки з іншими авторами або важливими літературними діячами.

Згадайте авторів, блогерів, книгорозповсюджувачів, яких знаєте особисто і хто потенційно може підтримувати книжку. Вкажіть на відповідне навчання чи воркшопи, нагороди і відзнаки.

Цільова аудиторія. Це може бути загальна категорія, як “young-adult” або “читачі, зацікавлені в історичній фантастиці”. Важливо встановити не вузьку, а потенційну аудиторію.

Конкурентні назви. Книжки, подібні до вашої, служать чудовими орієнтирами для редактора чи маркетингової команди. Якщо Ви написали роман про Другу світову війну, у плані перелічіть заголовки книжок з аналогічними темами або сюжетами. Використайте книги з високим рівнем продажу, та уникайте порівнювати себе з бестселерами.

Маркетинг та PR-можливості. Чи є зв’язки серед бібліотекарів і книгорозповсюджувачів, чи можна отримати місце на радіопрограмі, або допис у відомій газеті з великою аудиторією? Укладання списку можливостей покаже видавцям, що ви цілеспрямовані й тямите в маркетингу, конкурентоспроможні на сучасному переповненому ринку.

Односторінковий огляд. Синопсис дає редакторам побачити основні переваги, атмосферу твору і головну думку історії, перш ніж пірнати у текст. Слід писати стисло і сюжетно-орієнтовано під час підбиття підсумків твору.

Ознайомчі розділи. План-проспект зазвичай містить 1-3 розділи. Переконайтесь, що перші сторінки притягують до себе. Більшість редакторів та агентів починають читати перші 30 сторінок. Якщо ті їх не зацікавлять — відкладають твір.

Джерело: Jillian Manning. Writing a Fiction Book ProposalIndependent Publisher.
Опубліковано: 27 лютого 2018 р.
Зреферувала Надія Гаркуша.

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *