Видавнича діяльність Швеції: внутрішнє професійне середовище

Видавнича діяльність Швеції

Швеція разом із іншими скандинавськими країнами очолює світові рейтинги свободи слова. Видавництва у Швеції та загалом в країнах Скандинавії спрямовані на дотримання якості публічного дискурсу та права на приватність. Наразі ця модель регулювання поступово витіснила зі ЗМІ Швеції сенсаційні матеріали про особисте життя публічних людей, які не становлять суспільного інтересу.

Рада преси

Орган займається контролем якості журналістської практики.

Відкритість у вираженні думок і свободи преси в Швеції потребує великої відповідальності її власників, видавців і редакторів газет та інших засобів масової інформації. Свобода повинна використовуватися з великою обережністю. Тому важливо, щоб преса мала власний кодекс етики, який діє на додаток до законів.

Рада ділиться на секції, кожна з яких складається з голови, представників об’єднань преси (по одному від кожної організації, що входить до Об’єднаного комітету мовників) та трьох представників громадськості, яким не дозволено мати зв’язки з будь-якими ЗМІ. Відділи однаково компетентні в розгляді справ.

Адміністрація літературних прав в Швеції

АБИС є організацією авторського права, що представляє авторські права людей літератури. АБИС спрямована на підвищення поваги і підвищення інформованості населення про сутність авторське право. Завдання об’єднання полягає в тому, щоб укладати контракти і управляти обробкою інформації для подальшого використання літературних творів різних авторів.

Щорічно у Швеції відбуваються форуми для ЗМІ. Вони є найважливішим місцем зустрічі для вирішення найрізноманітніших питань. Цьогоріч форум відбудеться у вересні разом з Книжковою ярмаркою у Гетеберзі. Будуть розглянуті питання реформування, створення нових формувань, шляхи співпраці з Фінляндією. Буде нагороджено найкращих авторів року.

Асоціація шведських журналів культури

  • Організовують близько 130 журналів культури в країні.
  • Мають понад 100 тис. читачів.
  • Забезпечують простір для аналізу та подання мистецтва.
  • Створюють підґрунтя для обговорення ідей і культурної філософії.
  • Представляють кожен інтерес суспільства.
  • Діляться конкретним досвідом і формами знань, що не мають аналогів.
  • Журнали культури є в друкованому та цифровому вигляді.

Шведська асоціація книгопродавців

Наголошують на тому, що за 2016 рік на 1,6 відсотка зріс рівень роздрібної книжкової торгівлі, а також цифрових підписних послуг.

Щорічно проводять багато заходів. Даний захід відбувся в лютому. Під час його проведення особлива увага приділялась проблемі дитячого читання. Захід співпрацює з «Бонньєр Карлсен», видавництвом, яке уже третій рік підтримує розробку дитячих проектів. Цього року молоді дорослі та діти мали змогу ознайомитись і придбати книгу від Мартіна Відмарка (автора «young adult» літератури), «Казка казок і перевертнів», яку можна читати з двох сторін.

Читайте також про видавничі асоціації Іспанії.

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *