Чи впливають соціальні мережі на дизайн книжок?

дизайн книжок

Сьогодні книжкова обкладинка – це не просто захисне покриття чи засіб привернення уваги у книгарні. Сучасні книжки – це предмети інтер’єру, аксесуари для дому і елементи фотографій.

Завдяки тому, що «bookstagramming» стає новою силою маркетингу, дизайнери намагаються створювати барвистіші й виразніші обкладинки, які б виділялись на наших екранах.

Правила оформлення обкладинок книжок змінюються кожне десятиліття. У1990-ті роки вони були строкатими й перенасиченими елементами. У 2013 році Тім Крейдер писав для The New Yorker, що на початку 2010-х років у книжковому дизайні було затишшя: популярними стали білі обкладинки з простими лініями тексту.

Деякий час здавалося, що цифрові книжки та Kindle витіснять їхні фізичні аналоги, але цього не сталося. Зазіхання цифрового призвело до повернення популярності фізичного — і красивого. Видавці застосовують  таку тактику збільшення продажів друкованих книжок: щоб зробити книжку бажаною, потрібно зробити її красивою. Соціальні мережі, зокрема Instagram, сприяє просуванню красивих обкладинок за допомогою хештегів на кшталт  #bookstagram.

«Якщо мені не подобається обкладинка, я не буду фотографувати та розміщувати її в моїй стрічці», — каже Фемке Брулл (Femke Brull), букстаграмерка, яка керує @booksfemme. Хоча вона не буде уникати популяризації улюбленої, але менш привабливої ​​книги, та згодна доплатити за гарнішу обкладинку.

Інша інста-блогерка Емілі Кламп (Emily Klump, @litinquiry) зізнається: «Мені соромно за те, що я кілька разів купувала привабливіші видання книжок, які вже маю».

Зараз люди вперше бачать книжкову обкладинку не в книгарні, а в інтернеті й інколи ще до виходу самої книжки. А оскільки сприйняття електронного контенту і фізичної книжки відрізняється, дизайнери мусять зловити двох зайців одним махом.

Дизайнер Родріґо Коррал (Rodrigo Corral) впевнений, що соцмережі впливають на його роботи. Працюючи над обкладинкою книжки, він передбачає, яке враження вона створюватиме на екрані, чи приверне увагу інтернет-користувача.

Еволюцію взаємозв’язку між Instagram, дизайном і літературою можна побачити в новому проекті «Інстароманів» публічної бібліотеки Нью-Йорка. Проект дозволить побачити в Instagram-історіях анімаційні скорочені версії таких книг, як «Пригоди Аліси у країні чудес» та «Метаморфози».

Книжка не просто не помирає, як тепер люблять стверджувати – вона захоплює нові горизонти, зокрема і світ моди. Для реклами своєї осінньої колекції дизайнери Loewe створили колекцію книжок з фотографіями Стівена Мейзеля (Steven Meisel) на обкладинках та провели модну фотосесію з цими книжками. У колекції представлена класика світової літератури, зокрема «Дон Кіхот», «Портрет Доріана Грея», «Мадам Боварі».

Джерело: Holly Connolly. Is social media influencing book cover design? The Guardian.
Опубліковано: 8 травня 2019 р.
Зреферували Еліна Цильке, Надія Присяжнюк.

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *