«Г’юстон, у нас проблеми», або як видавцям пережити карантин

карантин

Photo by Brian McGowan on Unsplash

Пам’ятаєте фільм «Аполлон 13»? «Г’юстон, у нас проблеми» — п’ятдесят років тому ці слова ознаменували початок кризової ситуації, яка ледь не позбавила життя трьох астронавтів. Весь світ спостерігав за екіпажем «Аполлона 13», що вів свій пошкоджений космічний корабель додому через холод, втому і невизначеність. Кульмінацією драми стало «перезавантаження» корабля, яке виявилося завданням не з простих. До чого тут карантин?

Незвідана територія. Невизначеність. Чи може Аполлон 13 стати корисною метафорою для незалежних книгарень?

Незалежність сучасного ринку зумовила засилля малого та середнього бізнесу, для яких закриття крамниць виявилося і фінансовим, і емоційним ударом. Через введення карантину видавці були вимушені закрити фізичні книгарні та “переселитися” в онлайн. Деяким доводиться організовувати імпровізовані книгосховища у себе вдома чи в гаражах, аби запропонувати споживачеві доставку книг додому. 

В Італії книгарні вже почали заохочувати до відкриття, оскільки книги увійшли до списку речей першої необхідности. Новину сприйняли з радістю усі, окрім видавців. Відновити роботу  —  опинитися під ударом, чого власники малого бізнесу собі дозволити не можуть. То які поради ми можемо одержати від творців Аполлона 13?

По-перше, не припиняйте роботи

Хоча космонавти у кризовій ситуації стараються зупинити всі процеси, вони все ж мусять підтримувати життєдіяльність. Такий стан вони називають “веденням господарства” (housekeeping). Тим же займаємося ми, коли оновлюємо облікові записи, перевіряємо електронну пошту чи оптимізовуємо сайт. Завдяки таким елементарним діям можна тримати під контролем не тільки бізнес, а й власний психічний стан.

По-друге, підтримуйте комунікацію

Розішліть корисну інформацію е-поштою, запустіть реєстрацію клієнтів, регулярно поширюйте дописи в соцмережах. Ваші клієнти будуть готові повернутися після карантину та витрачати у вас свої гроші, але лише якщо знатимуть, що ви на них чекаєте. 

Будьте напоготові 

Карантин може закінчитися через тиждень чи три місяці, а може й затягнутися.Треба бути готовими сприйняти ізоляцію як звичний стан речей. Це вимагатиме сміливості та готовності прийняти виклик. Астронавти на борту “Аполлона 13” не мали іншого вибору, як підготуватися якнайкраще. Комунікація, навчання і стратегія ставали їм у нагоді. Чи готові ви повернути свою книгарню до життя прямо зараз? Оживити колектив та приймати замовлення від клієнтів, які встигли стати асоціальними?

Космонавти на Аполоні 13 були не самотні. Так само, як і видавці

Передусім по допомогу можна звернутися до Асоціації видавців та книгорозповсюджувачів. Під час трансляції онлайн-проєкту #BooksellerChat докторка Меріл Голлс звернулася до видавців, запевнюючи їх, що «читачі повернуться з кризи, голодні до людського зв’язку, відчайдушні до розмови та натхнення. Книгопродавці мусять бути напоготові!»

Справжній «Аполлон 13» закінчився оплесками, веселощами — і чималим полегшенням. Пам’ятайте про це. Адже хто зна? Одного разу фільм можуть знати і про нас.

Джерело: https://www.bookbusinessmag.com/aggregatedcontent/houston-we-have-a-problem-how-bookshops-might-prepare-for-reopening/ 

Дата звернення: 18.04.2020

Зреферувала Елен Манукян

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *