Як обрати назву нон-фікшн книжки

назва

У назві книги часто закодований її успіх. Вдала назва може замінити рекламну кампанію та стати успішним маркетинговим ходом.

Chandler Bolt пропонує перелік корисних порад, які допоможуть пробудити у собі генератора креативних ідей та вкажуть правильний напрям, щоб обрати влучну та доречну назву для нон-фікшн книги: «Найважливіша річ, яку варто пам’ятати, що читачі нон-фікшн літератури завжди шукають книгу, яка розв’яже їхні проблеми: схуднути, навчитися писати тексти, спілкуватися, прокидатися о 5 ранку, бути щасливим!»

Порада 1. Назва повинна пропонувати розв’язання проблеми

Ваша назва повинна виразно окреслювати результат, якого досягнуть читачі, прочитавши її. Експерти зазначають, що назва з чіткою обіцянкою або гарантією результату краще залучатиме читачів.

Ось перелік запитань, на які варто звернути увагу, коли вигадуєте назву:

Чи навчає книга бажаним навичкам?

Чи можуть ваші відкриття вплинути на життя людини?

Чи може ваша книга розв’язати серйозну проблему?

Приклади назв, що пропонують чітке рішення та результат:

Дейл Карнегі «Як подолати неспокій і почати жити»

Сара Беннет, Майкл Беннет «До біса почуття. Як вибратися з лайна»

Чіп Хіз, Ден Хіз «Вирішуй правильно! Як обрати найкраще рішення в житті та на роботі»

Порада 2. Використовуйте вичерпний підзаголовок

Успішна нон-фікшн назва залучає підзаголовок для пояснення вигоди, яку отримає читач, придбавши книгу.

Ось перелік запитань, на які варто звернути увагу, коли вигадуєте підзаголовок:

Чи деталізує підзаголовок результат, до якого приводить читача книга?

Розв’язання якої проблеми пропонує підзаголовок?

Які інноваційні погляди на конкретну проблему висвітлює підзаголовок?

Приклади назв, які формують очікування читача:

Джефф Сандерс «Диво п’ятої ранку. Як підкорити свій день ще до сніданку»

Андерс Еріксон «Шлях до вершини. Наукові поради про те, як досягнути професіоналізму»

Марк Розін «Успіх без стратегії. Як припинити планувати і почати робити бізнес»

Порада 3. Назва повинна запам’ятовуватись

Яскрава назва западає у пам’ять. Експериментуйте з художніми засобами, які здатні сформувати в уяві людини дотепний образ. Спрямуйте креативний потенціал, щоб створити назву, що привертає увагу.

Перелік запитань, які допоможуть створити назву, яка привертатиме увагу:

Чи зможе дотепна назва зробити звичайну книгу цікавою?

Чи гумор у назві переконає читачів придбати книгу?

Чи вирізнятиметься назва з-поміж інших, якщо вона створена «правильно»?

Приклади назв, які привертають увагу:

Стівен Д. Левітт, Стівен Дж. Дабнер «Думай як фрік»

Томас Фрідман «Дякую за запізнення. Керівництво для оптимістів сучасності»

Ден Аріелі «Передбачувана ірраціональність»

Ретельно опрацюйте усі можливі варіанти, застосовуйте різні стилі й види назв і обов’язково проведіть опитування аудиторії, створивши фокус-групу. Цей прийом допоможе зрозуміти, яку стратегію неймінгу для книги обрати, який заголовок стане промовистим, — комічний, приголомшливий, безглуздий, — для потенційних читачів.»

Джерело: Chandler Bolt. Book Title Ideas: How to Choose the Perfect Title for Your Book.  Self Publishing School.

Опубліковано: 16 грудня 2018 р.
Зреферувала Марина Безсмертна.

Читайте також: Книги для натхнення

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *