Як видавці будуть використовувати штучний інтелект?

штучний інтелект

Науковці передбачають, що штучний інтелект принесе $ 15,7 трлн світовій економіці до 2030 року. Технологія змінить наше життя: з’являться повністю автономні автомобілі та чатботи, які обслуговуватимуть клієнтів, надаватимуть правову, медичну та психологічну допомогу.  Яких же змін очікувати видавцям?

Хоча робота з різними видами видань має свої особливості, штучний інтелект може розв’язати деякі спільні проблеми для книжкової сфери. Ось шість ключових видів робіт, де видавці будуть застосовувати цю технологію.

Аналіз авторського оригіналу

Отримавши текст від автора, видавець має вирішити, чи брати його до роботи, який формат і назва будуть найкращими, і чи взагалі вдасться знайти аудиторію для цього видання. Такі рішення в майбутньому будуть перекладені з пліч видавців і редакторів на алгоритми. Їх уже активно починає використовувати телебачення. Наприклад, команда Netflix аналізує дані про аудиторію та прогнозує ймовірну популярність шоу. Netflix знає наперед, чи стане їхній черговий серіал хітом на ринку.

Оцінювання  тексту

Деякі видавці вже використовують штучний інтелект для перевірки повноти інформації, пошуку упереджених суджень і конфліктів інтересів, оцінювання  відповідності тексту тематиці видання, а також для керування робочим процесом між авторами, редакторами та рецензентами.

Боротьба з плагіатом

Штучний інтелект може виявляти плагіат точніше, ніж традиційне програмне забезпечення, яке виявляє лише фрази, скопійовані слово в слово. Технологія може показати, чи було внесено зміни та фальсифікації у текст чи зображення.

Читайте також: Як зменшити кількість плагіату в еру цифрового самвидаву

Автоматичне створення контенту

Академічні видавництва вже використовують штучний інтелект для автоматичного генерування рефератів і метаданих. Інший варіант застосування технології полягає в узагальненні дослідницьких робіт і  в автоматичному формуванні прес-релізів. Дослідники працюють над алгоритмом, який би міг створити матеріал на основі вхідних даних.

У 2018 році з’явилася перша казка, яку написав штучний інтелект, — «Принцеса і лисиця» на основі творчості братів Грімм. Короткий уривок доступний на сайті розробників. Щоправда, у ньому взагалі не про лисицю, а про кобилу.

«Давним-давно жила-була золота кобила із золотим сідлом і красивою фіолетовою квіткою у волоссі. Кобила принесла квітку в село, де принцеса пустилася в танок від думки про те, який красивий і гарний вигляд має кобила.

Вона чудова! — сказала принцеса своєму батькові, королю хліба і сиру.

—Ти даси їй що-небудь поїсти і попити, якщо я нарешті вийду заміж за принца?»

Забезпечення персоналізованого досвіду користувачів

Штучний інтелект може підвищити використання контенту, завдяки наданню персоналізованого досвіду користувачам. Наприклад, технологія може надсилати персоналізовані повідомлення, автоматично створювати добірки, що будуть цікаві конкретному потенційному покупцеві, а також відповідатиме на його запитання через голосовий пошук.

Джерела: Jennifer Schivas. Don’t rage against the machine! How scholarly publishers can embrace AI. The Bookseller

Mike Walsh. Netflix and the art of data-driven decision making. The Bookseller

Опубліковано: 27 березня 2019 р.

Зреферувала Любов Войтович

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *