Чому видавців тішить провал цифрової революції?

видавці

Тенденція читання електронних книжок занепадає, за нею — і загальний попит на книжкову продукцію. Видавці вперто ігнорують набутки цифрової революції з надією повернути людству любов до паперу. Втім практика доводить, що електронні книжки  —  єдиний спосіб зробити галузь конкурентоспроможною.

Наведена нижче діаграма відображає  відсоток дорослих американців, які не прочитали жодної книги за рік. Дані надали соціологічні служби Gallup та Pew.

цифрової революції
діаграма створена за допомогою застосунку Canva

1978 року кількість неохочих до читання становила 8 %, а в останні роки коливається на рівні 23-27%. Зараз чимало редакторів, авторів та видавців святкують занепад електронних книг. Втім, на жаль, не бачать тенденції глобального зниження рівня читання.

Представники книговидавничої галузі США ухвалили колективне рішення підвищити ціни на електронні книги, щоб заохотити читачів купити паперові видання. З цією ж метою вони публікують викривальні дослідження про цифровий формат, у яких пишуть про погіршення сприйняття екранного тексту.

Ми боїмося нового  —  електронні книжки не стали винятком. Видавці відмовилися від легкого прибутку, коли вирішили ховатися за друкованими виданнями. Якщо ми зараз будемо ігнорувати цифрову галузь, то майбутнім поколінням доведеться відроджувати книговидання з нуля.

Наразі єдиний спосіб існування традиційної бізнес-моделі — це випускати більше назв книг у менших обсягах та для вужчого кола читачів. Втім це тільки допоможе вийти «на нуль».

Повністю перейти зі старої бізнес-моделі до нової майже неможливо. Через це конкуренція майже завжди надходить ззовні, від новачків, які йдуть на ризик та використовують провідні технології. Схожу ситуацію ми пережили минулого століття: коли плівкова фотоіндустрія вкладала величезні кошти на застаріле обладнання, інвестицій потребувала нова цифрова техніка. Такі компанії, як Sony, Konica, Kodak і Polaroid неохоче йшли на ризикові вкладення.

Цифрова доба  —  це загроза чи можливість?

Ніхто з моїх знайомих видавців не може відповісти на важливе запитання: «Скільки покупців ви втратили, зрівнявши ціни на електронні та паперові видання?»  Подумаймо стратегічно: споживачів можна умовно поділити на максимально залучених у галузь, частково залучених та не залучених взагалі. Очікую, що багато хто із групи частково залучених придбає менше книжок, враховуючи нові (я б сказав, абсурдно високі) ціни на електронні видання. Авжеж, найбільш залучені активізуються, надалі підтримуватимуть індустрію. Втім чи зможуть видавці вижити в умовах висококонкурентного ринку екранних розваг лише за підтримки одиниць? Не думаю.

Ще одним способом врятувати ситуацію було б — видавати книжки в палітурці, які нині видавці пропонують найбільш зацікавленим покупцям. А також відтермінувати видання книжки в м’якій обкладинці та її електронної версії на рік пізніше, коли буде можливість видати ці проєкти одночасно. Для частково залучених покупців адекватною ціною на електронну книжку буде 9,95 доларів. Тоді книжка в м’якій обкладинці може коштувати 16-20 доларів, оскільки поціновувачі паперу готові доплатити за нього 10 доларів. 

Хто винен у провалі цифрової революції?

Останнім часом усі звинувачують Amazon у тому, що він знижує ціни на книги та зменшує прибуток видавців. Я вважаю, що головне питання  —  це не Amazon чи ціни, а загальна негативна тенденція читання. Цифрове видання  —  крок уперед, достойний конкурент на ринку цифрових розваг. Електронні книжки за 15 доларів ніколи не привернуть увагу тих, хто загалом неохочий читати. Ми більше не можемо залишатися осторонь. Стоїмо перед вибором: прогресувати або регресувати.

Як ви думаєте, цифрова доба  —  це загроза чи можливість? Насправді і те, і інше. Головне  —  не забувати про можливості.

Набутки цифрової революції не зможуть оминути книговидавців. Ми не можемо святкувати занепад електронних книг, доки це єдиний шанс зробити галузь конкурентоспроможною на тлі інших розваг.

Автор аналітики  — Калеб Мейсон, засновник видавництва художньої літератури Publerati.

Джерело: https://www.bookbusinessmag.com/post/publishers-happy-missing-digital-revolution/

Дата звернення: 20.05.2020

Переклала та зреферувала Елен Манукян

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *