5 компонентів авторського маркетингового плану

Маркетинговий план

Авторський маркетинговий план — це перегляд цілей, які стосуються вашої книги та вас як автора. Почати формувати основні маркетингові ідеї варто ще до того як на папері з’явиться перше речення. Найважливіше — поставити мету та знати засоби її досягнення.

Краще почати з видавничого дослідження. Ви можете оновлювати та вдосконалювати його будь-коли: під час роботи над рукописом, в очікуванні відповіді від літературного агента або між зустрічами з видавцями.

Якщо ви вже написали книгу і у вас не було етапу маркетингового дослідження, не засмучуйтесь, ніколи не пізно визначити видавничі перспективи та обрати правильний шлях промоції. У маркетинговому плані варто звернути увагу на таке:

  1. Визначіть цільову аудиторію

Будьте дуже конкретними! Звичайно, є різні групи людей, яких може зацікавити ваша книга, проте варто встановити точний фокус перед тим як запускати маркетингову кампанію. Рекомендуємо визначити такі характеристики, як вік, стать, професія, дохід, місце проживання та освіта. З’ясування цільової аудиторії (якою можуть стати ваші бета-читачі) допоможе знайти власну нішу та в перспективі ухвалювати ефективні маркетингові рішення.

  1. Вивчіть конкурентів

Книжковий ринок — середовище конкуренції. Використайте цю властивість собі на користь. З’ясуйте, які види книжок найкраще продаються, проаналізуйте слабкі та сильні сторони конкурентів, поміркуйте, як ви можете застосувати ці тренди у власній авторській роботі. Одночасно проведіть моніторинг книжкових цін, визначіть як впливає на їх формування тема, кількість сторінок, тип скріплення, матеріали.

  1. Поліпшуйте стратегію встановлення зв’язку з цільовою аудиторією

Аудиторія вашої книги слухає однакову радіостанцію, відвідує однакові заходи, читає певні журнали або блоги, можливо, ваші читачі належать до конкретного регіону чи міста? Наприклад, якщо пишете для підлітків, спрямуйте фокус маркетингового дослідження у школи. Текст порушує релігійні теми? Чудово! Працюйте в межах православних шкіл.

  1. Сформулюйте засади позиціювання книги

Необхідно чітко окреслити виняткові риси книги, які вирізняють її з-поміж конкурентів. Якщо ви не знаєте, як це зробити, пропонуємо такий сценарій: читач вивчає книжкові полиці, раптом йому випадає нагода особисто запитати автора «чому я повинен купити саме вашу книжку?», що б ви відповіли? Що робить вашу книгу або досвід, який до неї закодовуєте, унікальним?

  1. Розрахуйте маркетинговий бюджет

Які маркетингові витрати плануєте цього року? А протягом наступних двох? Із яким медіа прагнете налагодити співпрацю? Які рекламні стратегії застосуєте? Деякі маркетингові кроки потребують значного фінансування, інші ж навпаки — не коштуватимуть ані гривні. Звичайно, ваш бюджет зрештою залежатиме від обраної стратегії, але пам’ятайте: великі витрати не гарантують найкращих результатів. Застосовуйте саме те, що працюватиме для аудиторії й для вас як автора.

Маркетинговий план розробили — саме час втілювати його в життя, не гайте ні хвилини, якщо прагнете, аби ваші книжки знайшли свого читача!

Джерело: Rochelle Carter. Five Essentials Of Your Author Marketing Plan. BookBaby.

Опубліковано: 16 грудня 2018 р.
Зреферувала Марина Безсмертна.

Читайте також: 10 порад, які допоможуть вам влаштувати вдалу вечірку-презентацію книги

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *