Корисні поради щодо дизайну книги для самвидавців

Друковані книги мають набагато складнішу структуру за електронні. Ви повинні знати, як вони будуть надруковані, хто їх друкуватиме, конкретні вимоги. І якщо Ви думаєте про маркетинг своїх друкованих книг, мають виглядати належним чином.

Помилки новачків, які варто уникати

Ви, напевно, не хочете, щоб Ваша книга мала вигляд «самовиданої». Незалежно від того, що Ви плануєте робити з книгами, вони, швидше за все, зможуть досягти успіху, якщо Ви уникатимете найпоширеніших помилок самвидаву.

  • Зміна нумерації сторінок — пам’ятайте, що усі праві сторінки у Вашій книзі, починаючи з першою сторінки, є непарними числами. Усі ліві — парні.
  • Порожні сторінки мають залишатися порожніми — не варто акцентувати на цьому увагу або писати «ця сторінка навмисно залишається порожньою», це і так зрозуміло. У друкованих виданнях порожні сторінки — це просто порожні сторінки.
  • У Вашій книзі ніколи не повинно бути порожньої сторінки праворуч.
  • Не забувайте про початкову сторінку — Ви, скоріше за все, хочете включити принаймні титульну сторінку та сторінку авторських прав, перш ніж почати текст книги.
  • Крихітні поля — намагаючись заощадити гроші, тим самим друкуючи менше сторінок, рідко можна випустити книжку, яку людина захоче читати. Залиште достатньо місця назовні, аби читач міг зручно тримати книгу, та всередині, щоб згин не проковтнув Ваш текст.
  • Неправильна капіталізація — заголовки, назви розділів і підзаголовки повинні бути виділеними відповідно до змісту. Інакше кажучи, усі слова, крім коротких приписів, капіталізуються.

Вибір шрифтів для Вашої книги

  • Читабельність — це найважливіша умова шрифту тексту — того, яким буде надруковано більшу частину Вашого твору. Багато дизайнерів вважають, що найбільш читабельні шрифти — це шрифти на основі старих стилів, таких як Garamond, Bembo або Caslon. Більш сучасні версії включають Minion, Adobe Garamond, і Sabon.
  • Контраст — використовуйте інший шрифт для заголовків розділів або назв частин, а також для підзаголовків у книгах нон-фікшн. Поєднання текстового шрифту із виділеннями додасть драматичності та витончених натяків до стилю.
  • Законність — шрифти є інтелектуальною власністю, як і Ваш рукопис. Переконайтеся, що у Вас є права використовувати шрифти у книзі, якщо це можливо, перевірте ліцензійну угоду.
  • Доречність — Ви напевно хочете мати текстовий шрифт для основного матеріалу, а також окремий шрифт для заголовку. Але ж, наприклад, для академічного трактату, Ви не використаєте Comic Sans у заголовках, чи не так? Це буде недоречно.

Досліджуйте інші книжки

Почніть критично дивитися на деякі книги на власній книжковій полиці:

  • Який Вигляд мають різні елементи дизайну книг, як-от сторінки з відкриттям розділу, номери сторінок?
  • Що Ви помітили про шрифти, які використовують для передачі ідей автора? Чи є окремий шрифт, який використовується для назв розділів чи назв частин?
  • Як виглядають заголовки, епіграфи, чи вирівняні підзаголовки? На якій відстані розташовані елементи між собою на сторінці?
  • Які поля, чи є вони симетричними? Чи зовнішнє поле більше, ніж внутрішнє? Наскільки текст наближається до краю сторінки?
  • Якщо є ілюстрації, графіки, таблиці, малюнки чи інша графіка, чи мають вони підписи чи пояснення?

Зосередьтеся на книгах, які були успішними у Вашому жанрі або категорії, це допоможе зосередитися на пошуку стилю.

ДжерелоJoel Friedlander. Book Design Quick Tips for Self-Publishers.  The Book Designer
Опубліковано: 13 лютого 2013 р.
Зреферувала Марія Трофіменко.

Поширте у соціальних мережах:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *